Sant Jordi 2.0


compartim_foto_1_tcm32-251179

 

Ja la tenim aquí. Una nova Diada de Sant Jordi. Desperto amb la sintonia de “Pfaff, el drac màgic”, que em vaig instal·lar al mòbil en format MP3 especialment per aquesta jornada. Miro per la finestra com comença el dia i abans de sortir del llit faig una ràpida ullada als e-mails que he rebut durant la nit.

Faig el primer cafè mentre aprofito la promoció (dos mesos de subscripció gratuïta) engegada pel Diari Ara i les biblioteques i consulto algunes notícies en la meva tauleta. L’activació que em dona el cafè em permet continuar revisant mails, responent a alguns, eliminant-ne uns altres i anotant algunes tasques al meu calendari virtual.

santjordi3

 

Quan pujo al cotxe busco una adreça a la que haig d’anar en el navegador del meu mòbil, i no trigo en arribar-hi seguint de manera obedient les indicacions d’una veu femenina que em parla des de l’aparell.

Poc després em trobo passejant pels carrers, plens de paradetes de roses i llibres, i aprofito per fer algunes fotos i pujar-les a instagram amb els hashtag que diaris, revistes, televisions i altres mitjans de comunicació han dissenyat específicament per aquesta diada de #santjordi, com per exemple #llegirestimar o #milibrofavorito.

Amb una mica de sort, ves a saber, puc guanyar un e-reader.

arafotografia

 

El time line de Twitter va ple de #santjordis, #dracs, #princeses i, evidentment, #llibres i invitacions a la lectura. Faig algun retweet, publico alguna cosa sobre la diada, llegeixo un article publicat per un dels comptes que segueixo i afegeixo a la meva llista de favorits uns quants tweets sobre el món del llibre. Aprofito per descobrir nous perfils als quals seguir i els afegeixo a les meves llistes d’interessos.

twitter

 

El carrer bull d’ambient de #roses i #llibres. M’aturo en una terrassa per menjar alguna cosa i aprofito per fer un check-in a Foursquare, esperant ser l’afortunat d’alguna promoció de l’establiment. Tinc sort i descobreixo una “badge”, que té com a recompensa un cafè de franc. Faig una foto del moment procurant que el nom de l’establiment quedi ben visible, i la publico acompanyada d’un elogiós comentari sobre la cafeteria. Ja que em conviden al cafè no està de més fer-los una mica de publicitat.

 7a1df5decb0611e3a6940002c9db56b0_8 10311099_756176021111800_1865850762_n

 

foursquare

 

Una ullada a Facebook em posa ràpidament al dia de com estan vivint els meus ‘amics‘ la diada, i també me n’assabento del que algunes de les pàgines que segueixo estan publicant.

Faig uns quants m’agrada, accedeixo a alguns enllaços, i comparteixo un parell d’històries sobre Sant Jordi i la seva diada. Trobo que el meu mur és, avui, més rosa i cultural que mai, amb tanta flor i tants suggeriments de lectura.

santjordiapp

 

És el torn d’atendre el meu RSS de notícies, i descobreixo un parell d’articles que em semblen poden ser útils per a la resta, així com alguna infografia sobre la diada de Sant Jordi i la seva evolució en les xarxes socials. Comparteixo aquests continguts en els meus perfils de Facebook, Twitter, Google+ i LinkedIn fent servir alguna de les aplicacions que utilitzo per gestionar les meves xarxes socials.

En una #DiadaSantJordi tant tecnològica i interconnectada no podien faltar les apps per a smartphones i tablets específicament creades per aquest dia. Així que recupero algunes de les que vaig descobrir l’any passat, que van ajudar a dotar a Sant Jordi d’una tactilitat com mai havia tingut, i que encara tinc instal·lades al mòbil.

 

santjordi4

Segueixo navegant entre les dues formes de viure aquesta diada -la física i la virtual-, i continuo explorant les derivades dels entorns digitals i la web 2.0, així que busco noves apps protagonitzades pel cavaller, el drac i la princesa. Són les que es poden trobar en aquest enllaç, i entre les quals hi ha que ofereixen jocs infantils, contes, recopilacions de fotografies, aplicacions per fer memes o fins i tot per trobar en quina carpa signaran alguns escriptors.

appsantjordi

appsantjordi2

appsantjordi4

santjordiapp2

Tot i que ja he comprat la rosa de veritat, la que regalaré seguint amb la tradició d’aquest dia, no puc estar-me d’enviar una altra de virtual, aprofitant les facilitats comunicatives de les noves tecnologies.

rosawhatsapp

appsantjordi2014

Al mateix temps que investigo sobre apps relacionades amb la llegenda de Sant Jordi, aprofito per buscar sobre les possibles apps educatives que puc trobar, perquè també n’hi ha de molt interessants per encomanar el gust per llegir.

I tot i que avui s’ha convertit més en el dia del llibre que en el de la lectura, es tracta d’un moment idoni per combinar la passió per aquesta activitat tant saludable en qualsevol tipus de suport (paper o pantalla). I si es fa de manera lúdica, mitjançant algun joc, els objectius seran més fàcils d’assolir.

Alguns exemples:

apps lectura

appslectura2

I unes quantes més recopilades en aquest enllaç.

Després de dinar, ja a la tarda, vaig a l’escola del meu fill per veure l’actuació teatral que, com cada any, organitzen pels pares. Gravo en vídeo la seva representació de la història del cavaller, el drac, la princesa i la rosa i la penjo automàticament al meu canal de YouTube, de manera que tota la família (especialment el més llunyans) la poden veure immediatament des de casa seva.

santjordiyoutube

Faig una nova ullada al diari per posar-me de nou al dia, i em centro en la secció de recopilació dels tweets d’actualitat. Entre parada i parada continuo rebent missatges a través del WhatsApp acompanyats d’imatges i il·lustracions relacionades amb la diada.

Intento ser original i busco jo també algunes imatges per compartir-les. N’aconsegueixo algunes a Pinterest i també aprofito per fer-me seguidor d’alguns pineadors molt interessants que he descobert.

santjordi1

En la paradeta de carrer d’una llibreria tafanejo entre volums que desprenen la inconfusible olor dels llibres nous. Busco entre aquells que incorporen un codi QR i al final em decideixo per comprar un que em deriva a un book-trailer que m’agrada molt, i en tant que molt partidari de la gamification, me n’alegro molt de veure com s’incorporen noves tendències a àmbits tan tradicionals com el de la promoció editorial.

croquetas y wasaps

Segueixo tafanejant de paradeta en paradeta a la recerca i captura d’un llibre que m’havien recomanat i el qual m’havia proposat adquirir per Sant Jordi. El busco durant una bona estona però no el trobo, així que me’n vaig a una cafeteria propera amb un cartell de “Zona Wi-Fi” a la porta. Em connecto a una llibreria virtual amb la meva tauleta i en dos minuts tinc descarregat l’e-book que estava buscant i no trobava. Fins i tot, a un preu molt més econòmic que la versió física en paper.

Ha estat un dia intens i es hora de tornar a casa. Mentre sopo miro una tertúlia a la televisió en la que parlen de la diada de Sant Jordi. La part superior esquerra de la pantalla està presidida per un hashtag amb el que el programa demana als espectadors la seva opinió. En la part inferior, un time line pel qual desfilen els comentaris dels espectadors.

És hora d’anar a dormir, però abans recopilo totes les publicacions que he anat fent durant el dia amb el hashtag #elmeusantjordi2.0 i monto un Storify per poder-ho recuperar i disposar d’’un recordatori del dia d’avui. Quan ho tinc enllestit, aprofito per escriure un text i publicar-lo al meu bloc, sota el títol Sant Jordi 2.0, i el redistribueixo pel ciberespai a través de la meva identitat digital.

Sense dubte, ha estat una gran #DiadaSantJordi. Plena de tradició, però també de tecnologia. Tot i que encara hi ha marge per fer un Sant Jordi encara més tecnològic i molt més 2.0.

tv3

app3

santjordiapp3

Responder

